پرچم آیزنگارد

360,000 تومان

ابعاد 34 × 108 سانتیمتر
جنس

مخمل آستردار باکیفیت

چاپ

باکیفیت و بادوام

دور دوخت

باکیفیت

دارای

چوب و طناب آویز

موجود

شناسه محصول: FLA-015 دسته: برچسب: ,
توضیحات

پرچم آیزنگارد از جهان ارباب حلقه ها (تالکین) با جنس مخمل آستردار باکیفیت، چاپ باکیفیت و بادوام، دور دوخت باکیفیت و دارای چوب و طناب آویز

آیزنگارد

آیزنگارد (Isengard) یکی از مکان‌های برجسته در رشته افسانه‌ی جی آر آر. تالکین است که در سرزمین میانه (Middle-earth) قرار دارد. این مکان که در ابتدا یک قلعه و پایگاه دفاعی برای مردمان گوندور بود، بعدها به یکی از مراکز اصلی قدرت در دوران سوم تبدیل شد؛ خصوصاً زمانی که سارومان، جادوگر سفید، آن را به مقر خود بدل کرد. نام آیزنگارد در زبان سینداری به معنای “قلعه آهنین” است و به خوبی ماهیت مستحکم، صنعتی و نظامی آن را توصیف می‌کند.

از نظر جغرافیایی، آیزنگارد در شمال‌غربی قلمرو روهان و در دامنه‌های جنوبی کوهستان مه‌آلود (Misty Mountains) قرار دارد، در جایی که رودخانه آیزن جریان دارد. مرکز آیزنگارد، برج اورتانک (Orthanc) است؛ برجی سیاه‌رنگ، بلند و غیرقابل تخریب که از سنگی ناشناخته ساخته شده و چهار شاخک عظیم دارد. این برج در میان دایره‌ای سنگی و دفاعی قرار گرفته که به آن حلقه آیزنگارد (Ring of Isengard) می‌گویند.

در دوران پیش از سقوط، آیزنگارد پوشیده از باغ‌ها، درختان و جویبارهای روان بود؛ اما با آغاز طغیان سارومان و سقوط او به تاریکی، این سرزمین به یک مرکز صنعتی و نظامی بدل شد. درختان قطع شدند، تونل‌ها و کارخانه‌های زیرزمینی ساخته شدند و ارتشی از اورک‌ها و موجودات شرور در آن پرورش یافتند. دود سیاه، صداهای چکش‌ها، و شعله‌های آتش چهره آیزنگارد را دگرگون کرد و آن را به نمادی از فساد و تخریب بدل ساخت.

آیزنگارد از نظر استراتژیک موقعیتی مهم داشت: هم به جاده‌های کوهستانی نزدیک بود و هم می‌توانست رفت‌و‌آمد بین روهان، گوندور و سرزمین‌های شمالی را کنترل کند. به همین دلیل، تسخیر آن توسط سارومان تهدیدی جدی برای تعادل قدرت در سرزمین میانه بود. در نهایت، آیزنگارد در جریان جنگ حلقه توسط انت‌ها ـ موجودات درخت‌مانند جنگل فانگورن ـ تسخیر و ویران شد، و طبیعت بار دیگر بر ویرانه‌های صنعت تاریک چیره گشت.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرچم آیزنگارد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ارباب حلقه ها (تالکین)

به سرزمین میانه گام بگذارید، قلمرویی که از دل اسطوره‌ها و افسانه‌های کهن بشری سربرآورده است. حماسه باشکوه جی. آر. آر. تالکین پرده از داستانی از قهرمانان، شروران و جادوی باستانی برمی‌دارد که در هابیت آغاز شد، با ارباب حلقه ها به اوج خود رسید و در سیلماریلیون تمامی مرزها را در نوردید. از شایر آرام تا اعماق خطرناک موردور، دنیایی را کاوش کنید که در آن هابیت‌ها، الف‌ها، دورف‌ها و آدم‌ها در نبردی برای سرنوشت همگان با یکدیگر درگیر می‌شوند. قطعه‌ای از این داستان جاودانه، دنیایی از دانش پیچیده و شگفتی پایدار، را از آن خود کنید.